Wiadomości

"Pozory mylą, dowód nie"

Data publikacji 31.07.2009

Ruszyła kolejna edycja kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony". Honorowy patronat nad kampanią edukacyjną zapoczątkowaną w 2003 roku przez Browary objął Komendant Główny Policji.

2 lipca 2009 roku odbyła się inaugaracja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Pozory mylą, dowód nie". Jest to kolejna edycja zapoczątkowanej w 2003 roku przez Browary, również przy współudziale policji, kampanii pod hasłem "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony".

Głównym celem kampanii "Pozory mylą, dowód nie" jest edukacja sprzedawcó napojów alkoholowych m.in. poprzez zwracanie uwagi, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletności.  Kampania uświadamia także, że istotne znaczenie w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu małoletnim ma właściwa postawa i reakcja osób dorosłych świadków takich zdarzeń. Wskazuje również na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież. Wyniki badań przeprowadzonych przez TNSOBOP w 2008 roku wskazują, że aż 56% sprzedawców nie prosi o okazanie dokumentu tożsamości w przypadku co do pełnoletności klienta.

W ramach kampanii "Pozory mylą, dowód nie" do punktów sprzedaży alkoholu trafiły materiały edukacyjne w ulotek, plakatów i naklejek.

Powrót na górę strony